Körút a Semmeringen

Törvényszerűen az időjárás szabja meg, hogy hol, merre keresgéljünk még ismeretlen körutak után. Választásunk az Alsó-Ausztria és Stájeország határvonalán futó turistaútra esik, mely Semmering községből indul és a Pinkenkogel érintésével a Kampalpet célozza meg.

Kampalpe_2DJPG  Kampalpe_3D

KampalpeProfile

blue A megtett táv (Semmering, Pinkenkogel, Ochnerhöhe, Kampalpe, Probststeig, Kerschbaumer, Semmering Bahnwanderweg, Semmering) kis híján 20 km, 950 m szintemelkedés bruttó 6:30 óra alatt

A téli idényre készülődő Zauberberg/Hirschenkogel sílift völgyi állomása előtti parkolóból indulunk kicsivel 8 óra után. Könnyű emelkedőn baktatunk a szebb napokat is megélt híres Panhans hotel mellett, ahol az ösvény elhagyja a lakott területet és betéved az erdőbe.

A sárga útjelző 1:15 órában megszabott menetidejét erősen nyirbálva már 9:00 órakor elérjük a Pinkenkogel tetején átépítés miatt bezárt vendégházat (lenti kép). Egy lejtős erdészeti úton haladunk tovább. Egy jobbos kanyarban elénk tárulkoznak a Rax és a Schneeberg szakadozó felhőkbe bújtatott havas csúcsai. Itt elhagyjuk a széles utat és egy jó meredek ösvényen szállunk alá egy köztes nyeregbe.

A nyeregből aztán végig méltóságteljes, könnyű emelkedőn haladunk erdőkön és mezőkön tovább. Úgy 1400 méteren megszaporodnak a hófoltok. A Kampelpe tövében (11:10) pedig már összefüggő a hóréteg. Itt-ott hózápor emlékeztet rá, hogy idefenn telet harangoztak az elemek, majd kisvártatva április bolondját járatva, kisüt a nap.

A fellegek jobbkor nem is oszladozhattak volna, amikor éppen azon tanakodunk, hogy hol és miként költsük el a magunkkal hozottakat. Még érezni is lehet a nap áldásos melegét. Így még a korhadó padra terített asztalkánkról is jobban ízlenek a falatok.

11:35-kor kezdjük meg az alászállást a Probststeigen. Szerencsére a déli oldal hó és jégmentes, bár ellenkező esetre is készültünk könnyű hágóvasakkal, amik most szerencsére maradhatnak a hátizsákban.

Nem megyünk végig a Probston, hanem egy ponton balra térünk egy széles erdészeti útra, mely Steinhaus felé visz. A turistaút az S6 autópálya egyik alagútja felett kel át a túloldalra, majd a Semmering Bahnwanderwegen (Semmering-vasút sétaút – lenti kép) baktatunk vissza Semmeringbe.

Tulajdonképpen ez egy kihívásoktól mentes, kissé elnyújtott, gondtalan körút. Ajánlott mindazoknak, akik még nem ismerik a Semmering valódi ízét.

Reklámok
Kategória: Hiking-Climbing, Hobbies
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.